SALSUS
MERKEVARESTRATEGI / PAKNINGSDESIGN / VISUELL IDENTIET / WEBDESIGN / TYPOGRAFI / LOGO
  • PENTAWARD
    PENTAWARD

Great taste, naturally

Gründerne bak Salsus gikk fra å være agentur for utenlandsproduserte krafter til å lage sine egne, norske krafter ved å bygge egen fabrikk på Kongsvinger. Vi ble hyret for å gi dem og produktlinjene deres navn, identitet og pakningsdesign som skulle kommunisere merkevarens unike prosess og kvalitet. Salsus har i dag flere internasjonale produktserier av langtidskokte krafter skapt av og for profesjonelle kokker – produsert på Kongsvinger, av norske kvalitetsråvarer.

SALSUS

Med ønske om å få innpass hos profesjonelle kokker innen HORECA-bransjen, hvor det funksjonelle ved produktene står i fokus, samt behovet for å kunne uttrykke en tydelig kvalitetsposisjonering av kulinarisk håndverk, brukte vi en enkel og jordnær designtilnærming - en som ville gi umiddelbar dekoding av produktenes kvalitet. Vi spilte på det visuelle språket kjent for fagfolk samtidig som vi balanserte det med en sofistikert og elegant funksjonell enkelhet. Det er en tilnærming som ville skille seg ut fra konkurrentene med store bilder, støyende elementer og overveldende fargebruk.

SALSUS
SALSUS
SALSUS

Vi benyttet en strukturell utforming som er praktisk og inkluderer en ren overflate med paneler og illustrasjon for tydelig og rask produktdifferensiering. Vi testet oss frem til hva som fungerte mest umiddelbart på et hektisk proffkjøkken. Sterk typografi, fargekontraster og klassiske plansje-inspirerte, håndtegnede illustrasjoner bidrar til å skape et blikkfang og formidle naturlig smak og tekstur.

SALSUS
SALSUS
SALSUS