LOFOTEN ARCTIC WATER
MERKEVARESTRATEGI / VISUELL IDENTITET / PAKNINGSDESIGN / TYPOGRAFI / LOGO

Lofoten Arctic Water møter nye markeder

Vårt opprinnelige design for Lofoten Arctic Waters vannflasker mottok raskt anerkjennelse fra et internasjonalt restaurant-segment. Ti år etter lansering av Lofoten Water ble vi hyret til å designe merkevarens nye produktlinjer. 

LOFOTEN ARCTIC WATER

For å møte nye markeder og kostnadskrav i daglivarehandelen tok vi et betydelig steg i retning bærekraftig emballasje ved å erstatte tyngre glassflasker og store plastkorker med aluminiumsflasker og -korker. Vi unngår bruk av plast samtidig som de lette aluminiumsflaskene gjør frakten fra det nordligste Norge både mer kostnadseffektivt og miljøvennlig.

LOFOTEN ARCTIC WATER

Vi beholder det klare budskapet om et naturlig og rent produkt i et moderne, enkelt uttrykk som formidler produktets høye kvalitet. 

Inspirert av det arktiske lyset i kontrast mot det mørkeblå vannet, introduserte vi de skrå panelene som referanse til Lofoten’s ikoniske fjell som reiser seg fra havflaten. Ved å speile panelene i ulike retninger, differensierer vi karbonert fra naturell vann.

LOFOTEN ARCTIC WATER
LOFOTEN ARCTIC WATER