Lerum Zeroh logo og tekst. Visuell identitet visual identity.
MERKEVARESTRATEGI / KONSEPTUTVIKLING / PAKNINGSDESIGN / LOGO / TYPOGRAFI / NAVNEUTVIKLING
  • PENTAWARD
    PENTAWARD
  • GRAPHIS
    GRAPHIS
  • GULLBLYANTEN
    GULLBLYANTEN
  • ANFO
    ANFO

Særpreget og minneverdig

Lerum er markedsleder i konsentrert drikke bestående av saft, sirup og leskedrikk. De siste årene har leskedrikksegmentet hatt god vekst. Lerum ønsker å forsterke veksten ytterligere, men ser at produkter basert på smaksaroma og lite eller ingen kalorier bryter med Lerums status som leverandør av ekte vare og naturlig råsaft. Løsningen ble å lansere et nytt, individuelt merke, uavhengig av Lerum.

Lerum Zeroh saft cordial range utvalg. Emballasje packaging design.
Lerum Zeroh saft cordial logo på etikett, label. Emballasje packaging design.

Strømme Throndsen Design fikk i oppgave å utvikle et helhetlig, tydelig og differensierende designkonsept til den nye merkevaren, inkludert navn, utforming av flaske og grafisk design. Konseptet kommuniserer på relevante drivere for kategorien; dvs sukkerfritt, 0 kalorier og spennende smaker – samt de differensierende fordelene naturlig aroma og farge.





Lerum Zeroh saft cordial Hvit te & litchi, white tea, limited edition. Emballasje packaging design.
Lerum Zeroh logo. Visuell identitet visual identity.

håndtegnet typografi

ZERoh! er annerledes med tanke på sitt moderne uttrykk i forhold til konkurrentene som har et "satt" og etablert uniformt kategorispråk. Den er klar og tydelig og lar masse innsyn til fargene/smakene være det viktigste, istedenfor å gjemme de bak en etikett. Merkenavnet ZERoh! spiller både på den generiske definisjonen brukt på kalorifrie drikker og den gode smaken. Resultatet er en spennende merkevare med sterk kraft i hylla. Det burde gi målgruppa «a better way to drink more water!»