LERUM/ZERoh!
MERKEVARESTRATEGI / KONSEPTUTVIKLING / PAKNINGSDESIGN / LOGO / TYPOGRAFI / NAVNEUTVIKLING
  • PENTAWARD
    PENTAWARD
  • GRAPHIS
    GRAPHIS
  • GULLBLYANTEN
    GULLBLYANTEN
  • ANFO
    ANFO

Særpreget og minneverdig

Lerum er markedsleder i konsentrert drikke bestående av saft, sirup og leskedrikk. De siste årene har leskedrikksegmentet hatt god vekst. Lerum ønsker å forsterke veksten ytterligere, men ser at produkter basert på smaksaroma og lite eller ingen kalorier bryter med Lerums status som leverandør av ekte vare og naturlig råsaft. Løsningen ble å lansere et nytt, individuelt merke, uavhengig av Lerum.

LERUM/ZERoh!
LERUM/ZERoh!

Strømme Throndsen Design fikk i oppgave å utvikle et helhetlig, tydelig og differensierende designkonsept til den nye merkevaren, inkludert navn, utforming av flaske og grafisk design. Konseptet kommuniserer på relevante drivere for kategorien; dvs sukkerfritt, 0 kalorier og spennende smaker – samt de differensierende fordelene naturlig aroma og farge.





LERUM/ZERoh!
LERUM/ZERoh!

håndtegnet typografi

ZERoh! er annerledes med tanke på sitt moderne uttrykk i forhold til konkurrentene som har et "satt" og etablert uniformt kategorispråk. Den er klar og tydelig og lar masse innsyn til fargene/smakene være det viktigste, istedenfor å gjemme de bak en etikett. Merkenavnet ZERoh! spiller både på den generiske definisjonen brukt på kalorifrie drikker og den gode smaken. Resultatet er en spennende merkevare med sterk kraft i hylla. Det burde gi målgruppa «a better way to drink more water!»