TOTEN EGG
MERKEVARESTRATEGI / VISUELL IDENTITET / PAKNINGSDESIGN / TYPOGRAFI / LOGO
  • PENTAWARD
    PENTAWARD
  • DIELINE
    DIELINE
  • GRAPHIS
    GRAPHIS

Skal du ha ferskere egg må du kjøpe høne

Toten Egg er et lite, lokalt samarbeid mellom gårder på Toten som produserer egg. De er totalt 14 produsenter som alle har frittgående besetninger, og 6 av dem økologiske egg. Hønsene får helt eget Toten Egg spesialfôr, som gjør eggene smaksrike og er årsaken til den ekstra gule fargen på plommen. Ved kun å hente inn egg fra gårder nært til eggpakkeriet kan Toten Egg garantere kort lagringstid og ferske egg. Som de selv sier; “Skal du ha ferskere egg må du kjøpe høne”.

TOTEN EGG
TOTEN EGG

håndtegnet typografi

TOTEN EGG
TOTEN EGG

Kartonger i sterke farger står i kontrast med de hvite etikettene. Den lekne logotypen i kombinasjon med små detaljer som hønas flotte navn legger tilrette for en nærere relasjon til merkevaren, bøndene og selveste høna. Den tradisjonelle illustrasjonsstilen og kombinasjonene av typografiske stiler gir et preg av både tradisjon og jordnær kvalitet.

TOTEN EGG
TOTEN EGG