NO / EN
REIN Reinsdyr som løper. Running reindeer.
MERKEVARESTRATEGI / VISUELL IDENTITET / PAKNINGSDESIGN / TYPOGRAFI / LOGO
  • NORWEGIAN_DESIGN_COUNCIL
    NORWEGIAN_DESIGN_COUNCIL

Helten på vidda

Markedsutvalget for reinkjøtt er gitt i oppgave å arbeide planmessig med generisk markedsføring av Norsk Reinsdyrkjøtt. Hovedoppgaven til markedsutvalget er å sikre oppmerksomhet og kjøpsutløsende adferd hos forbruker.

REIN logo. Visuell identitet Visual identity.

HÅNDTEGNET TYPOGRAFI

REIN Stemningsbilder fra vidda. Photos of reindeer, kettle and man.
REIN visittkort business card. Visuell identitet Visual identity.

Strømme Throndsen Design fikk i oppgave å utvikle en visuell identitet som danner grunnlaget for en generisk kommunikasjonsplattform for norsk reinsdyrkjøtt. Den visuelle identiteten skal også fungere godt for distributører, HoReCa og eksterne samarbeidspartnere som matprat.no. Det er også svært viktig at den skaper stolthet og engasjement hos reineierne på vidda.

REIN logo og foto av reinsdyrflokk. Reindeer herd. Visuell identitet Visual identity.
REIN magasin magazine. Visuell identitet Visual identity.

Designet har som mål å skape et ”fotavtrykk” i markedet knyttet til verdiene smakfull, ekte, ren og naturlig og etterlate et inntrykk av reinsdyrkjøtt som det smakfulle og møre kjøttet fra vidda. Fotograf Tom Gustavsen fikk i oppgave å finne helten på vidda, og dette er den bærende ideen i designutviklingen. Ordbildet er enkelt, men skaper umiddelbar illusjon av reinsdyrgeviret. Fargepaletten er inspirert av fargene du møter på vidda og bildene knyttes både til det barske, tøffe og det nære, ekte og stolte. Vidda vises som den er og bryter dermed med kategorispråket som ofte spiller på nasjonalfarger og lokale logoer. Dette gir opplevelsen av noe genuint ekte, ærlig og nært. Et naturprodukt produsert på naturens egne premisser.

REIN logo bag. Visuell identitet Visual identity.