Jens Eide er en tradisjonsrik håndverksbedrift etablert i 1946 som siden oppstarten har bygget sin virksomhet på innovasjon, håndverk og kvalitet. Bedriften har et moderne slakteri og en egen kjøttforretning som er blitt et ”landemerke” i Agder.
Jens Eide ønsket å utvikle en visuell identitet som kunne styrke satsningen i dagligvare og etablere Eide som det naturlige førstevalget for lokalbefolkningen og feriereisende. Jens Eide har et høyt antall faglærte med mesterbrev blant slaktere, pølsemakere og butikkslaktere og har en solid forankret kunnskap om kjøtt overført gjennom generasjoner. Det var et sterkt ønske om i større grad å kommunisere denne stoltheten i markedet.
Det var ønskelig å skape et formuttrykk som på en enkel og unik måte kunne bygge ønsket posisjon: "Håndverkskvalitet i både smak og utvalg, fra hjertet av Agder" uten ytterligere markedsføringsbistand. Strømme Throndsen Design skapte et kvalitativt uttrykk basert på konseptet TIDSRIKTIG TRADISJON.
Jens Eide er en liten håndverksbedrift, og riktig ressursbruk er avgjørende. Kombinasjonen av standard hylser med fleksible variantetiketter gir effektivitet og fleksibilitet i produksjon og lagerhold, tilpasset ønsket om å raskt kunne introdusere nye varianter i markedet. Det kraftfulle og særpregede uttrykket gir god oppmerksomhet i butikk slik at Jens Eide får maksimal uttelling for designinvesteringen.