NorgesGruppen hyret Strømme Throndsen Design for å utvikle en premium EMV-produktserie for dagligvarehandelen. Vi foreslå konseptet "Jacobs Utvalgte", og i over ti år har vi utviklet pakningsdesignet for alle kategoriene i den første norske premium EMV-matvareserien som virkelig oppnådde suksess. Etter ti år i markedet var Jacobs Utvalgte godt etablert med et stadig økende produktsortiment. Vi redesignet da konseptet Jacobs Utvalgte med et dynamisk uttrykk over et økende antall matvarekategorier.
Produsenter med lidenskap for råvarer av god kvalitet, smak, arv og proveniens, står bak produktene som utgjør den omfattende merkevaren.
Håndtegnet typografi
Nesten ti år etter at de første produktene kom i butikkhyllen i 2009 var sortimentet utvidet og vår oppgave ble å redesigne hele Jacobs Utvalgte-serien.
Serien fremstår fortsatt som en enhetlig serie med sterk gjenkjennelse på tvers av kategorier, samtidig som hvert enkelt produkt fungerer isolert sett.
Mens det forrige designet besto av kun svart emballasje, ble mange av produktene redesignet i hvitt eller en kombinasjon av både svarte og hvite flater - noe som skaper et skarpt, iøynefallende design som fremdeles kommuniserer produktenes premiumkvalitet. Delikat og fristende, apetittvekkende mat-fotografi står sentralt i de fleste av seriens kategorier. Opprinnelesmerking og konkrete kvalitetssymboler hjelper forbrukeren med å orientere seg i produktfordelene.
Designløsningen vektlegger et rent, funksjonelt design som er tydelig, moderne og lett gjenkjennelig på hyllen. Jacobs Utvalgte er nå satt for videre vekst.