HOLLI MØLLE
MERKEVARESTRATEGI / VISUELL IDENTITET / PAKNINGSDESIGN / TYPOGRAFI / LOGO

Mel malt med omtanke

For et drøyt tiår siden lanserte Holli Mølle sine første økologiske mel- og kornprodukter i norske dagligvarebutikker samt til restaurant- og bakerisegmentet, og ga markedet et helt nytt mangfold av økologiske varer. En stor del av Holli Mølles sortiment er basert på urkorn som spelt- og emmervarianter som kan spores 5000 – 10000 år tilbake i tid. De fikk raskt suksess og posisjonerte seg som et kjent kvalitetsmerke innen produktkategorien.


Ti år senere har det nordiske markedet utviklet seg, og Holli Mølle har utvidet produktporteføljen med en rekke underkategorier og nye produktlinjer. Den nye situasjonen krevde en oppdatert tilnærming til både Holli Mølles merkevareidentitet og emballasjedesign.

HOLLI MØLLE
HOLLI MØLLE
HOLLI MØLLE

LOGOTYPE – HAND DRAWN TYPOGRAPHY

Mange varelinjer og begrenset lagringsplass for emballasjen krever et designsystem der et begrenset sett med poser kan brukes fleksibelt, til et stort antall produkter. Vi laget et sett med ulike poser som skiller hovedproduktkategoriene.

HOLLI MØLLE
HOLLI MØLLE

Med et utvalg på mer enn 70 produkter, er ytterligere differensiering på produktnivå håndtert ved fargekodet frontklistremerke for produkttitler og et baketikettklistremerke for informasjon om ernæring pluss produktspesifikke og sesongspesifikke tips og oppskrifter.

HOLLI MØLLE
HOLLI MØLLE
HOLLI MØLLE