Grilstad Butcher Burger. Emballasje packaging design.
MERKEVARESTRATEGI / KONSEPTUTVIKLING / PAKNINGSDESIGN / TYPOGRAFI / NAVNEUTVIKLING
  • GRAPHIS
    GRAPHIS

The devil is in the details

Som en av Norges største produsenter av kjøttprodukter ønsket Grilstad å lansere en premium frossen burger. Grilstad kontaktet oss for utvikling av identitet, konsept og pakningsdesign. Tradisjonelt plasseres premium-produkter i dette segmentet i ferskvarehyllen, ikke i frysedisken. Ved lansering vant burgeren Gull i NM i Kjøttprodukter, i klassen Grill, og Butcher-konseptet ble ganske snart utvidet til overbærende konsept og seriedesign for flere premium kjøttprodukter.

Grilstad Butcher Cheddarwurst logo. Visuell identitet visual identity.

Vi skapte en kredibel avsender i den tradisjonelle slakteren som kan sitt fag, The Butcher. Vi ville posisjonere Butcher Burger som et kvalitetsprodukt som overgår forventningene til fryste burgere, med mål om å fange interessen til burger-, grill- og kjøttentusiastene.

Grilstad Butcher Bacon. Emballasje packaging design.
Grilstad Butcher Cheddarwurst og bratwurst. Emballasje packaging design.

The devil is in the details: Produktet er av beste kvalitet – en tykk, smaksrik og saftig burger for den som vil hengi seg til en «djevelsk god» smaksopplevelse. Her benyttet vi dramaturgiske grep; gaffelen som spidder burgeren gir assosiasjoner til et sett av horn på pakningens topp, og «Devilicious taste» fungerer som oppsummerende, avsluttende tekst.

Grilstad Butcher Burger logo. Visuell identitet visual identity.
Grilstad Butcher Burger logo. Visuell identitet visual identity.

håndtegnet typografi

I konseptets overordnede utrykk forente vi det visuelle språket til tradisjonelle slakterier og deres assosierte stempel, typografi, folie- og tre-tekstur  - med iøynefallende former og illustrasjoner som spiller på moderne håndverk og kvalitet.