LOFOTEN
MERKEVARESTRATEGI / VISUELL IDENTITET / PAKNINGSDESIGN / TYPOGRAFI / NAVNEUTVIKLING / LOGO
  • NORSK DESIGNRÅD DESIGN EFFECT GRAND PRIX
    NORSK DESIGNRÅD DESIGN EFFECT GRAND PRIX
  • NORSK DESIGNRÅD DESIGN EFFECT
    NORSK DESIGNRÅD DESIGN EFFECT

Et hav av delikatesser

Vi så raskt store muligheter for vekst da vi ankom Lofoten Delikatesse sine produksjonsfasiliteter i 2002. Regionen Lofotens mektige natur dannet det perfekte bakteppet for utvikling av en interessant merkevare med en fengende historie og autentisk uttrykk.

LOFOTEN
LOFOTEN

håndtegnet typografi

Vi utviklet og designet merkevaren Lofoten - en identitet som gir stolt eierskap til, og promotering av, denne flotte regionen. Identiteten har vunnet et stort antall designpriser blant annet vant den tidenes første Design Effekt Grand Prix fra Norsk Designråd, og ble solid posisjonert for videre vekst.

LOFOTEN
LOFOTEN
LOFOTEN

håndtegnet typografi

LOFOTEN
LOFOTEN

håndtegnet typografi

LOFOTEN
LOFOTEN

The ranges are linked by a contemporary use of white space and retain the traditional high quality associated with the Lofoten brand. 

LOFOTEN
LOFOTEN

Med kjærlighet for sjømat

INSULA er et nordisk sjømatkonsern med hovedfokus på utvikling, foredling og salg av fisk og sjømatprodukter. De anses som en pionerbedrift innen FMCG og representerer samlet interdisiplinær ekspertise innen prosessering og salg av sjømat.

Strømme Throndsen Design ble hyret til å designe INSULAS logo og visuelle identitet.

LOFOTEN

håndtegnet typografi