GRØNNE FOLK
MERKEVARESTRATEGI / KONSEPTUTVIKLING / PAKNINGSDESIGN / VISUELL IDENTITET / WEBDESIGN / TYPOGRAFI / NAVNEUTVIKLING / LOGO
  • PENTAWARD
    PENTAWARD
  • VISUELT
    VISUELT
  • FABAWARDS
    FABAWARDS

Grønn mat fra grønne folk

Grønne folk er et samarbeid mellom to innovatører i Trondheimsregionen som er lidenskapelig opptatt av velsmakende mat og gode råvarer: Viken Gartneri Frosta og kokkene Hegstad Blakstad. Sammen skapte de visjonen om å gjøre det enklere for folk å spise mer grønn mat gjennom utvikling av en ny serie vegetariske ferdigretter og tilbehør. Samarbeidet har også et idealistisk perspektiv - hos Grønne Folk brukes rare, krokete grønnsaker av ukurant form og størrelse som er av like god kvalitet, men som viser seg vanskelig å selge i dagligvarehandelen.

GRØNNE FOLK
GRØNNE FOLK

Etter en forsiktig lokal lansering i 2017, fikk Grønne Folks produkter fort en stor tilhengerskare og økt distribusjon til flere av landets regioner. I 2020 gikk Bama inn på eiersiden og Grønne Folks suksess fortsetter.

GRØNNE FOLK
GRØNNE FOLK

håndtegnet typografi

Navnet Grønne Folk er enkelt og ujålete og reflekterer eiernes lidenskap knyttet til grønne råvarer. Illustrasjonen av gartneren kombinert med den fete typografien i logoen er gjort på en jordnær, åpen og ærlig måte. Bruken av svart i kombinasjon med iøynefallende sterke farger formidler energi og positivitet, sunnhet og friskhet. Den enkle typografien og den ærlige kommunikasjonen med tydelig merking av ingredienser på pakningen kommuniserer ærlighet og vekker tillit.

GRØNNE FOLK
GRØNNE FOLK
GRØNNE FOLK